Prime time news blunder at K24 that confused viewers

Mediamax network owned TV K24 has been in efforts to establish a favourable competition with other media house owned TV stations in Kenya.

The station has been trying to bring on board some of the best anchors, who could earn them more viewers. Just recently, the station hired former KTN Friday Briefing show host Betty Kyallo.

A grand reception was made for her, as she launched her first ever show, THE WEEKEND WITH BETTY, which now airs on Fridays.

The hashtag #Mysterious VIP was used on social media to hype Betty’s show, as viewers kept on guessing who the VIP was, only to realize later that it was Betty herself.

This happened just a moment after the media house hiring another news anchor from Royal Media Services owned Citizen TV, Fred Indimuli.

However, on Wednesday evening during the 7:00 PM news, K24 made a big blunder that might have left the viewers confused. The none-Kikuyu speakers are the ones who were hit most.

Over the day, Kenya National Union of Teachers (KNUT) through their secretary general Wilson Sossion had made an announcement about the planned teachers’ strike.

Sossion had said that the strike is set to begin on January 2, 2019. The teachers strike was the biggest story of the day making headlines.

K24 however confused the viewers by writing the headline in Kikuyu. The TV wrote “Mugomo wa Arutani” which means Teachers’ strike.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *